Anar a la Web de la Diputació de Castelló

Canal intern de denúncies

DESTINATARIS:

  • Són destinataris les Entitats Locals de la província de Castelló que a continuació es relacionen:
    • Els ajuntaments de municipis de la província de Castelló de menys de 20.000 habitants i els seus organismes autònoms administratius, així com els seus consorcis adscrits
    • Les mancomunitats de la província.
    • Entitats Locals Menors de la província.


OBJECTE:

  • L'objecte de les presents bases el constitueix la prestació de l'assistència de la Diputació Provincial a les Entitats Locals de la província de Castelló en la implantació del canal intern de denúncies, en aplicació de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

ALCANCE

  • 1. La diputació durà a terme les activitats de caràcter material, tècnic i de serveis, totes integrants de la implantació del canal intern de denúncies. En cap cas la diputació participarà en la tramitació i la investigació de les comunicacions rebudes per part de l'Entitat Local, sent aquestes de total responsabilitat de cada entitat.

  • 2. El manteniment del canal intern de denúncies no suposa cessió de titularitat de la competència municipal ni dels elements substantius del seu exercici.

  • 3. La diputació, atesa la naturalesa tecnològica del programari elegit com a canal intern de denúncies, en cap cas no pot accedir al contingut de les comunicacions rebudes per les entitats locals. Alhora, només les Entitats Locals podran accedir a les comunicacions rebudes al seu canal intern de denúncies, sent responsabilitat de les mateixes l'accés a aquestes comunicacions i la corresponent custòdia de les credencials dels usuaris permesos per a l'accés al canal intern de denúncies.

  • 4. La diputació tindrà a càrrec seu i durà a terme les activitats següents:
    • Anàlisi de les diferents alternatives existents sobre un programari específic per al canal intern de denúncies.
    • Elecció i adquisició del programari.
    • Manteniment del programari.
    • Accions formatives adreçades a les Entitats Locals sobre el funcionament del programari.
    • Creació dels canals interns de denúncies pertanyents a les entitats locals.
    • Suport especialitzat a les Entitats Locals sobre el funcionament del programari.

UNItAt GESTORA DEL SERVei

  • Secció Assistència Informàtica Municipal (SEPAM)
    • Cap de Secció - (Álvaro Porcar) - Correu electrònic: aporcar@dipcas.es